Elektrische fietsen een revolutie in de cyclus en een combinatie van harmonieus gebruik van menselijke inspanning met de elektrische kracht, die een manière plus intelligente confrontatie met de kusten, de dagelijkse trajecten en de lange balades biedt.
Bij het werken met deze functie gebruiken de elektrische fietsen een motor, een batterij en de capteurs voor een versterker van uw trap of een voortstuwingsondersteuning bij het accelerator, waardoor het fietsen toegankelijk is voor fietsers van het hoogste niveau van hun lichaamsbouw.
U bent nieuwsgierig naar de mechanismen van de trapondersteuning, de rol van lithium-ionbatterijen of het maximaliseren van de autonomie van uw fiets.
De gids ontbindt de technologie, de uitvoeringen en de praktijkpraktijken voor hulp bij het begrijpen en beheersen van de werking van elektrische fietsen.

Is het een elektrische fiets?
De elektrische fietsen zijn uitgerust met een elektrisch geïntegreerde motor en een batterij voor hulp bij het trappen of vier een gemotoriseerde voortstuwing. Tegenover de traditie van de fiets, het is een enorme inspanning om de bergen, de lange trajecten of het kostenvervoer te vergemakkelijken.
Meer elektrische fietsen zijn eenvoudigweg de gemotoriseerde fietsen: het is een verbetering en niet-vervanging van de fietservaring. Als u de controle houdt over de inspanning die u doet, combineert u de menselijke kracht met elektrische hulp.
Het concept van elektrische fietsen bestaat uit het einde van de jaren 1800 en werd in 1895 met de korte levenslessen van Ogden Bolton Jr. in 1990 voor een voeding voor de batterij gegoten. Echter, de elektrische praktijk is sinds het jaar XNUMX niet meer van de grond gekomen, maar de vooruitgang op het gebied van de batterijtechnologie is particulier lithium-ion.
Er zijn innovaties op het gebied van de transformatie van elektrische prototypes, die hoogwaardige en effectieve machines tot stand brengen. Tegenwoordig is het een hoekige pijler van de duurzame stedelijke mobiliteit, gecombineerd met de décennies van de industrie met de intelligente moderne technologie.

Vélo électrique vs. vélo traditionalnel vs. moto électrique
Elektrische fietsen combineren het fossé tussen de traditionele fietsen en les elektrische motorfietsen. Tegen een gewone fiets kan de motor van een elektrische fiets helpen, waardoor lichaamsvermoeidheid wordt verminderd.
Echter, tegengesteld aan elektrische motorfietsen, is het grootste deel van de elektrische fietsen noodzakelijk het trappen voor het activeren van de motor (of de unieke versnellingsmodi). Dit is een manier om de limieten van de snelheid te beperken - algemeen van 20 tot 28 mph (32 tot 45 km / u) in de regionale regio's - het is de klasse van fietsers die gemotoriseerde voertuigen gebruiken.
Het is een evenwichtig idee voor de navetteurs, de fietsers van de vrije tijd, en meer diensten voor het onderzoeken van de doeltreffendheid zonder licenties.
Soorten elektrische fietsen
Pedelecs (Electriques Cycles à Pédalage Assisté): Het type le plus courant, of het actieve unieke kenmerk van uw fiets. Het niveau van de assistentie (Eco, Tour, Sport) geeft u de mogelijkheid om de assistentie te controleren die u ontvangt.
Elektrische versnellingshulpmiddelen: een versnellingspedaal (als scooter) voor een ogenblikkelijke kracht zonder pedalen. Populair voor snelle demarrages of voor franchise van pentes-invallen.
Speed-pedelecs: modellen met hoge prestaties die tot een snelheid van 28 km/u kunnen rijden, vereisen een certificering of een geval van meer strikte reden.
Elektrische Cargo Fietsen : Denk aan de versterkte kaders en de bagage-porties die voor Lourdes transporteurs zijn bestemd, ideeën voor familles of een commercieel gebruik.
Vélos electriques pliants : Er zijn compacte en draagbare apparaten ontworpen voor de citadins die een beperkte bereikruimte bieden.

Componisten zijn de principes van een elektrische fiets
Elektrische fietsen kunnen op traditionele fietsen lijken, maar hun prestaties en functionaliteit zijn gebaseerd op een mengeling van geavanceerd materiaal en technologie.
Begrijp de composities die u helpen bij het uitvoeren van de beslissingen over de aankoop, het ondernemerschap of de mise op het niveau van uw elektrische fiets. Als u dit doet, zijn de essentiele stukken die uw voedsel bevatten, samengesteld.

motor
De motor is de elektrische fiets, waardoor de kracht zich onderscheidt van een standaard fiets. Er bestaan drie principes van elektrische fietsmotoren :
Moteurs moyeux: Situés dans la roue avant or arrière, its sont abordables, nécessient peu d'entretien and sont idéaux pour un terrein plat. De moteurs kunnen een betere tractie bieden, terwijl de moyeux een sensatie van "poussée" nabootsen.
Centrale bewegingsmogelijkheden: op de fietspaden wordt gebruik gemaakt van de kracht van de fiets voor een superieure doeltreffendheid op de rotsen en op ongelukken op het terrein. Het is populair voor de elektrische fietsen van de bergen en het transport, maar meer dan dat.
Het vermogen van de motor is gemeten in watt (W), 250W is de norm voor stadsverkeer (en dat is conform de wetgeving), 500W voor een gemiddeld gebruik op buitenterrein, en 750W+ voor een groot verbruik of met een lading. Verifieer de lokale regelgeving, auto bepaalde regio's beperken de bewegingsvrijheid van de motor.
Batterijen
De batterij wordt in beweging gebracht als het brandstofreservoir van de elektrische fiets, terwijl de energie wordt gevuld met voeding voor de motor. Twee soorten principaux dominante le marché:
Lithium-Ion: Légères, duurzame goederen (3 tot 5 jaar) en snel opladen, is de keuze die u kunt maken uit het aantal fietsonderdelen. Elles biedt een grotere dichtheid en een grotere autonomie, wat een grotere autonomie betekent.
Plomb-acide scellé (SLA): Moins cher mais plus lourd et encombrant, dit wordt zelden gebruikt in de economische modellen.
Elektrische fietsbatterij De prestatie is bepaald door de spanning (bijvoorbeeld 36V, 48V) en de capaciteit in ampère-uren (Ah). Bijvoorbeeld een batterij 48V 10Ah met een vermogen van 480 watt (Wh). Plus de watt-heures betekent het algemene plus de autonomie, meer terrein, de fietsmogelijkheden en het niveau van hulp voor de autonomie.

controleur
Le controleur Het is de "cerveau" van de elektrische fiets, die de hoeveelheid energie garandeert die de batterij laat rondstromen met de werking van uw actie. Wanneer u trapt of de acceleratie activeert, interpreteert u de signalen van de gevangenen en past u de beweging van de motor met consequentie aan. De vooruitstrevende controlemechanismen zijn voorzien van een beveiligingsfunctie om de beveiliging tegen te gaan en een versnelling te geven.
sensors
sensors déterminent om het elektrische ritme van de intuïtieve manier van fietsen te gebruiken:
Cadanscapteurs: ontdek de rotatie van de pedalen en zorg voor een niveau van vaste hulp. Het is meer eenvoudig en veel meer dan een sensatie van nature, de kracht is niet zo groot als de inspanning.
Capteurs de couple: Mesurent la force avec laquelle vous pédalez en pas de slechte verhoudingen van de motor aan. Cela creeeert een leiding plus vloeistof en plus reactief, imiteert de sensatie van een traditionele fiets.
De paar-capteurs gaan door de hogere modellen van het gamma, terwijl de cadans-capteurs de elektrische fietsen van het gamma domineren.
Weergave en interface
L'LED-display Het is in uw commandocentrum dat de statistieken vertellen dat de vitesse, het batterijniveau, de afstand parcourue en de hulpmodus zijn.
De tactiele interfaces zijn aangepast aan de norm op de hogere modellen, terwijl de elektrische LED-basiques privilégiënt zijn op eenvoud en duurzaamheid.
Met componanten kun je de uitvoeringen van de elektrische fiets waarderen, de problemen oplossen en een model kiezen dat overeenkomt met je stijl van leidinggeven.
Als u de macht, de autonomie of een vloeiende leiding bevoorrecht, kunt u een rol spelen in de definitie van uw elektrische fietservaring.

Opmerking over elektrische fietsen: de uitleg van de technologie
De elektrische fietsen combineren de menselijke kracht met een intelligente technologie om een ervaring van vloeiende leidingen te creëren. De werking van uw functie is afhankelijk van de drie systemen: de trapondersteuning, de acceleratiecontrole en (bepaalde modellen) de frequentieregelaar.
Begrijp de technologieën die met elkaar samenwerken, zodat u uw traject kunt optimaliseren en uw elektrische fiets kunt kiezen voor uw apparaten.
Systeem voor trapondersteuning (PAS)
Wanneer u fietst, detecteren de capteurs uw beweging en geven signalen door aan de versterker van uw inspanning. De trappers die de rotatie van de pedalen meten, zorgen voor een vaste hulp op het niveau van de geselecteerde assistentie.
De gevangenen van het paar presenteren de modellen op het hoogste niveau, meten de kracht die u uitoefent en passen de kracht van de motorische verhoudingen aan, die de natuurlijke sensatie van het wielrennen nabootsen. Het niveau van de assistentie is de mogelijkheid om de inspanning te personaliseren voor een rapport over de vitaliteit – maak gebruik van Eco voor een maximale autonomie of Turbo voor de overvallen van de kust.
Versnellingsbakmodus
De acceleratiemodus biedt een ogenblikkelijke kracht zonder pedalen, vergelijkbaar met een trottinette. De rotatieversnellingen (geïntegreerd in de richting van de geleiding) en de versnellingsversnellingen (een afzonderlijke verbinding) kunnen zonder inspanning worden versneld.
Deze functionaliteit is ideaal voor snelle demarrages in de circulatie of voor het beledigen van hoffelijkheid en invallen. Bovendien kunnen de unieke acceleratiemodi de accu's en de snelheid vergroten en kunnen de beperkingen in de regio's of de elektrische fietsen worden beperkt tot de vereisten voor assistentie op de pedalen.
Regenererende freinage
Een mythe is dat de elektrische batterijen gratis worden opgeladen. In werkelijkheid is het frequentieregime zeldzaam op elektrische fietsen en meer dan op elektrische fietsen.
Wanneer de modellen een hogere energieopbrengst hebben, is er een minimale (5-10%) energiebron, die de complexiteit en het aanvullende voordeel van de voordelen vergroot.
Voor het merendeel van de fietsers concentreert u zich op de technieken van de doeltreffendheid van het vrije verkeer (comme het gebruik van de vrije tijd om hydraulische systemen te gebruiken) en het is praktisch dat u op de generatie rekent.
Prestaties en autonomie
De prestatie van een elektrische fiets is afhankelijk van twee facteurs: de vitesse en de autonomie. Het aantal bewegingsvrijheid is beperkt tot 20-28 km/u (32-45 mph) en de reden van wettelijke beperkingen, is dat het terrein, de fietspaden en het hulpniveau van invloed zijn op de resultaten.
Bijvoorbeeld, een motor van 500 W die een paar collines overvallen, is geassocieerd met een kleine batterij.
Voor de autonomie, controleer de capaciteit van de batterijcapaciteit (Wh) - deel 20 (voor een moderne hulp) of 10 (voor een extra hulp) om het aantal geschatte kilometers te bereiken.
Een batterij van 500Wh, bijvoorbeeld, aangeboden 25 tot 50 mijl. Voor maximalisatie van de autonomie:
- Gebruik de modus Eco voor een terreinplatform.
- Houd de pneus-gonflés in stand om de weerstand bij het draaien te verminderen.
- Verander de doeltreffendheid van de vitesse (giet de centrale moteurs).
- Laat de arrestaties en de bruuske breuken achterwege.

Kies voor een elektrische fiets
Kies een elektrische fiets die een evenwicht biedt tussen het motortype, de specificaties van de batterij en het vorige gebruik:
Motorselectie
Moteurs moyeux: abordables en peu d'entretien, idéaux pour les trajets urbains sur routes plates.
Centrale motieven: meilleurs voor de collines, de schildwachten of het marchandise-vervoer met een gecentraliseerde kracht en een compatibiliteit met de vitaliteit.
Overwegingen over de batterij
Geef prioriteit aan lithium-ionbatterijen voor een lange levensduur en draagbaarheid. Een batterij 48V 14Ah biedt plus de autonomie van 36V 10Ah, maar het is meer dan genoeg. De batterijen kunnen worden opgeladen, terwijl de ontwerpen tegelijkertijd de esthetiek verbeteren.
Gebruik vooraf
- Trajets woonplaats-travail: bevoorrechte kaderleden en les pneus anti-crevaison.
- Mountainbike : Optez pour des moteurs à centraal en een robuuste ophanging.
- Transport van marchandises: kies voor een paar élevé-moteurs en versterkte kaderleden.
Verzorging en verzorging
Een geschikte onderneming verlengt de duur van uw elektrische fiets:
- Batterij: Laad volledig op; stockeer tot 30-60% van de lading in de endeldarm en seconden.
- Moteur: Nettoyez les débris après les sorties tout-terrain en évitez les jets d'eau à haute pression.
- Onderdeel van het seizoen: tijdens het werken kunnen de componenten corrosie voorkomen. En dus, zorg ervoor dat de batterijen rechtstreeks op het licht branden.
Juridische en veiligheidsoverwegingen
De lois over de elektrische fietsen die de wereld doorkruisen, maar het merendeel van de regio's kent een classificatiesysteem:
- Klasse 1: Assistentie bij uniek fietsen, tot 20 km/u.
- Klasse 2: Hulp bij acceleratie, tot 20 km/u.
- Klasse 3: Assistentie bij het fietsen tot een snelheid van 28 km/u, noodzakelijk om de haven van het water en de beperkingen van de boot te bereiken.
De 5 beste elektrische fietsen LANKELEISI van 2025
Hoewel de elektrische fietsen doorgaan met het herdefiniëren van stedelijke en avontuurlijke avonturen, zal LANKELEISI in 2025 een pionierstechnologie opleggen en een robuuste polyvalentie bieden.
Wanneer u de bergwachten verovert, door de straten van de stad gaat of een draagbare auto opzoekt, zijn er veel modellen die een aangepaste innovatie illustreren op het gebied van de wielrenner.
1. LANKELEISI X3000 MAX : La centrale à dubbele moteur
specificaties:
- Moteurs: dubbele moteurs van 1000W (2000W gecombineerd)
- Batterij: 48V 20Ah Samsung Li-ion (autonomie van 70 tot 130 mijl)
- Pneus: pneus groot 20" x 4,0"
- Vitesse maximale snelheid: 51 mph
- Conçu pour: les amateurs van sensaties die de aanvallen van de collines beledigen, van sabel of van de andere kant.
- Sterke punten: Uitrusting van twee krachtige motoren, een compleet ophangsysteem, een flexibel ontwerp voor gemakkelijk transport, uitrusting van een batterij Samsung 48V 20Ah, met een maximale autonomie van 130 kilometer.
2. LANKELEISI GOLF-X : De Cruiser Compact
specificaties:
- Moteur: uitgerust met een borstelloos motorblok van 1000W
- Batterij: Gebruik een Samsung batterij 48V 20Ah
- Pneus: pneus anti-spleet 20" x 4,0"
- Conçu pour: Handig voor tout-terrain en les trajets urbains
- Puntenforten: Een fiets die soepel en polyvalent is met ophanging van de vier wielen die de stadstraat en de ongeluksterreinen faciliteert
3. LANKELEISI MG800Max : Het hele terrein
specificaties:
- Moteurs: dubbele moteurs centraux de 1000W (2000W en pointe)
- Batterij: 48V 20Ah (autonomie van 55 tot 130 mijl)
- Pneus: pneus large van 26x4,0 pouces
- Ophanging: Een systeem van ophanging op vier bras
- Conçu pour: toevallige schildwachten en verkenningen in het wilde milieu.
- Opmerkelijk kenmerk: intelligente verdeling van het paar met technieken voor hemelvaart.

4. LANKELEISI RV800 : De Titan van de Touring
specificaties:
- Moteur: uitgerust met een Bafang-motor van 750W
- Batterij: 48V 20Ah (autonomie van plus de 150 mijl)
- Pneus: pneus 26" x 4,0"
- Conçu pour: lange afstandstoerisme en bikepacking.
- Opmerkelijk kenmerk: vrije regeneratie voor een verlengde autonomie.
5. LANKELEISI X2000 MAX : De Speedster Urbain
specificaties:
- Moteurs: Dubbele moteur moyeu 1000 (2000W combinés)
- Batterij: 48V 20Ah (autonomie van 70 tot 130 mijl)
- Pneus: pneu Chaoyang 20 zakjes * 4,0 de large
- Vitesse maximale snelheid: 48 mph
- Conçu pour: les navetteurs urbains en quête d'agilité en de vitesse.
- Opmerkelijk kenmerk: buigzaam ontwerp, trekkracht met dubbele invoer, uitgerust met een ophanging met dubbele triangulatie, hydraulisch en een combinatie van aluminium aluminium
Met LANKELEISI, als u een fiets gebruikt, investeert u in een reis naar een reis zonder grenzen.
Bezoek de officiële site van LANKELEISI om de ontdekkingsreiziger zijn modellen te laten zien en zijn reis opnieuw te beëindigen.
Conclusie
Door de interactie tussen de motoren en de ondertitels van batterijen en classificaties, zijn elektrische fietsen een innovatietechnologie in duurzaam transport. Op een mysterieuze manier met onze interne werking, verwerft u de noodzakelijke kennis voor uw keuze, ondernemen en rouleren op de elektrische fiets met veel vertrouwen.
Als u de navette wilt verkennen, de schildwachten of uw leidinggevende koolstof wilt verkennen, zijn de elektrische fietsen die u kunt gebruiken om de lendenen en de lendenen, plus de kracht en de moeite van het leven te gebruiken – de inauguratie van een avontuur op de ecologische mobiliteit is een pratique en exaltante. Adopteer de balade en het découvrez-commentaar op de elektrische fietsen die onze manière van onze déplacer transformeren.
Veelgestelde vragen
Wilt u fietsen op een elektrische fiets?
De elektrische fietsen die nodig zijn voor het fietsen zijn nodig voor het activeren van de motor, en tegelijkertijd zijn de modellen uitgerust met een versnellingspook die het rijden zonder pedalen mogelijk maakt, maar de wetgeving kan het unieke gebruik ervan in bepaalde zones beperken.
Kun je een oefening doen met een elektrische fiets?
Oui, het niveau van assistentie en de vaardigheden die nodig zijn voor een belangrijke trapbeweging, verbruiken de calorieën op een ritme vergelijkbaar met de traditionele wielersport, maar met een vermindering van de contra-intensiteit van de articulaties.
Combineer de temperaturen met een batterij?
Het grote aantal lithium-ionbatterijen spaart 80% van de capaciteit na 500 tot 1 oplaadcycli (000 tot 3 jaar), met een autonomie van 5 tot 20 mijl op het terrein en op de hellingen.
De elektrische fietsen zijn op hun plaats?
De elektrische elektriciteitskwaliteit van de componenten is bestand tegen water (indices IPX4 tot IPX7) voor het pluisje en de flaques, waardoor de batterij of het motorblok de garanties teniet doet en het apparaat riskeert.
Wat is het verschil tussen een e-bike en een elektrische fiets?
De termen zijn niet uitwisselbaar, maar als 'e-bike' een verwijzing is naar de modellen voor trapondersteuning, dan kan de 'elektrische fiets' verschillende varianten bevatten plus puissantes-klassen voor fietsers in bepaalde regio's.